joomla social media module

Uskrsnuće tijela ne znači puko oživljavanje mrtvog tijela

2016-11-06-samostan-naslovnaU "Vjerovanju" ispovijedamo vjeru u uskrsnuće tijela, što znači da vjerujemo i nadamo se da ćemo uskrsnuti sa svojim vlastitim tijelom koje sada imamo, koje će biti preobraženo u "tijelo duhovno". Doduše to za nas je misterij ili otajstvo, stvarnost koju ne možemo do kraja shvatiti budući da ne znamo kako će se to zbiti. Uskrsnuće mrtvih uključuje čitava čovjeka, uskrsnut će dušom i tijelom, budući da je kao osoba sastavljen i od duhovne i tjelesne komponente. Uskrsnućem duše i tijela iskusit ćemo vječni život kao osoba sa svojim vlastitim i specifičnim identitetom. Uskrsnuće tijela ne znači puko oživljavanje mrtvog tijela ili povratak u tijelo prije smrti, što jasno Isus ističe u odgovoru saducejima koji su svojom "prispodobom" ili pričom o sedmorici braće koju su oženili istu ženu, željeli ismijati vjeru u besmrtnost duše i uskrsnuće (tijela). Oslanjajući se na naredbu iz biblijske knjige Ponovljenog zakona: "Kad braća stanuju zajedno pa jedan od njih umre a da nije imao sina, žena pokojnoga neka se ne preudaje izvan kuće, nego neka k njoj pristupi njezin djever i uzme je sebi za ženu te izvrši djeversku dužnost" (Pnz 25,5), postavljaju dilemu:"Kojemu će dakle od njih ta žena pripasti o uskrsnuću? Jer sedmorica su je imala za ženu?" Odgovorom: "Samo se u ovom svijetu ljudi žene", Isus odbija govoriti o životu nakon uskrsnuća zemaljskim kategorijama". Zabluda je pojmiti “onostranost” kao puki produžetak “ovostranosti”. Nakon uskrsnuća imat ćemo uskrslo, proslavljeno, duhovno, slavno tijelo koje, oslobođeno stanja slaboće, raspadljivosti i smrtnosti, neće biti više podložno poznatim fizičkim zakonima. Uskrsnuće prepostavlja jedan novi život, kvalitetivno drugačiji i savršeniji. Ali uskrsnuće tijela ima još jednu važnu konotaciju za nas i našu vjeru: smrt nema posljednju riječ nad nama. Smrt ne može zagospodariti našim postojanjem. I nakon smrti ostajemo kao osobe u svoj cjelovitosti, kao duhovna i tjelesna bića. Nakon smrti,snagom Kristova uskrsnuća živjet ćemo i u tijelu, proslavljenom i duhovnom. Zbog toga je Isus naglasio saducejima bitnu istinu o odnosu Boga i čovjeka, utemeljenu na uskrsnuću: naš Bog je Bog živih, ne mrtvih i Njemu živimo. Bog, izvor i darovatelj zemaljskog života, jamac je života vječnoga.

Marko Bijelić, OP