joomla social media module

Ivan zna dobro tko je on

2016-12-10-III-samostanIvan Krstitelj je vjerovao da je Isus obećani Mesija. U Ivanovim očima Isus dolazi u ime Božje, kao obećani Božji pomazanik, da uspostavi Božje kraljevstvo. Do njega u tamnici Maheronta, Herodovoj utvrdi, dolaze vijesti i svjedočanstva o Isusovom javnom djelovanju u Galileji. Ivan zna dobro tko je on, koga je krstio na rijeci Jordanu. Uvjeren je da je Isus Mesija. Ali zbog Isusova načina djelovanja u Ivanu se javlja "crv“ sumnje, nestrpljivosti i zbunjenosti. Odatle Ivanovo pitanje Isusu: "Jesi li ti onaj koji ima doći ili da drugoga čekamo?" Ivanova "sumnja" je plod njegove slike o Mesiji. On se je nadao malo "drugačijem" Mesiji, koji će jasnije pokazati i zahtijevati Božje pravo i vladavinu. Posebno Ivana zbunjuje to što Isus djeluje i propovijeda u Galileji, koja je poganski kraj. Očito prema Ivanovu mišljenju Mesija mora djelovati i pokazati se prije svega u Jeruzalemu. K tome, Isusov Preteča, kao isposnik i čovjek pustinje i pokore, očekuje da Mesija bude strogi sudac, službenik Božje srđžbe i znak Božje osvete svim neprijateljima Božjih istinskih vjernika. Sam Isus je svjestan da je Ivan Krstitelj zatečen njegovim mesijanskim "modus operandi". Zbog toga Isus u odgovoru Ivanu Krstitelju parafrazira proroka Izaiju: "Slijepi proglédaju, hromi hode, gubavi se čiste, gluhi čuju, mrtvi ustaju, siromasima se navješćuje Evanđelje." Radi se o pozivu na vjeru u njega jer u njegovom javnom djelovanju je vidljiva Božja blizina koja mijenja i spašava svijet. Na Isusu se ispunja mesijanska nada. Riječima "I blago onom tko se ne sablazni o mene" izražen je poziv na povjerenje u Božji način djelovanja. Na neki način Isus traži i od Ivana obraćenje: da prihvati (novi) Božji način djelovanja. Bog uspostavlja svoje kraljevstvo bez puno buke i galame. Božji dolazak nije obilježen strahom i srdžbom nego radošću. Mesija ne donosi osvetu niti uništenje protivnika nego poziva sve na obraćenje i nudi radost oslobođenja. Bog ne žudi za smrću ili uništenjem grešnika, nego da se obrate i preobraze u nove ljude. Vrijeme došašća ili adventa je milosno vrijeme naše preobrazbe. Bog ispunja svoje obećanje o našem spasenju. Spasenje nije kraj staroga nego početak nečega novoga: novog i preobraženog života. Naš Bog je i Bog iznenađenja jer nas uvodi u novost života u radosti njegove spasenjske i preobražavajuće nazočnosti.

Marko Bijelić, OP