joomla social media module

Cvjetnica je drama čovjekova razočarenja, sebičnosti...

2017-04-08-palma-samostanCvjetnica ili nedjelja muke Gospodnje liturgijski je dvostruko usmjerena: na Isusov mesijanski ulazak u Jeruzalem i njegovu muku, o čemu se čita evanđeoski izvještaj. Pred očima nam je isprepletenost klicanja i osude, slike Isusova trijumfalnog ulaska na magarcu u Jeruzalem ali i slike Isusa na izlaznim vratima Jeruzalema s gredom križa na putu ka Kalvariji. U ušima miješaju se klicanje Hosana s krikovima osude, psovanja i prezira s jasnom porukom: „Raspni ga“. U zraku su pomiješane uzdignute palmine i maslinove grančice, kao znak odanosti i prihvaćanja Mesije i Božjeg pomazanika, s uzdignutim šakama i uperenim prstima prijetnje i mržnje ispod križa. Danas ga časte, prostirući haljine svoje pred noge njegove, a sutra, u petak, strgat će s njega svaku haljinu i zanijekati mu ljudsko dostojanstvo. Sve je to slika čovjeka i njegova nestalna i prevrtljiva srca. Cvjetnica je drama čovjekova razočarenja, sebičnosti i zaslijepljenosti vlastitim interesima s okusom tragedije nevjernosti i grijeha. Isus je dočekan kao knez mironosac, onaj koji će obnoviti prošlost u sadašnjosti. Ali Bog ne obnavlja prošlost, on nudi nešto novo: daruje budućnost. Bog ne igra čovjekovu sebičnu igru osobnih interesa. Na kraju će biti osuđen kao izdajnik i neprijatelj naroda jer nije pristao biti dio nečijih interesa. Bog ne služi nacionalnim ili političkim interesima. Bog je došao biti Otkupitelj i Spasitelj sviju, ne samo nekih. Isusa ne zanima vlast niti vladanje nego služenje. Bog nema interesa jer je Ljubav. U Kristu se je Bog objavio kao ljubav. Križ je potvrda toga. Kristova muka i križ očituju ljubav u njezinu najradikalnijem obliku. U toj ljubavi je sakrivena spasenjska moć Boga, koji prihvaća na sebi smrt kao žrtvu za čovjeka. To čini iz bezgranične ljubavi prema čovjeku. Cvjetnicom započinje Veliki ili Sveti tjedan i u kojem čitamo povijest posljednjih Isusovih dana. To su najsnažniji i najupečatljiviji dani njegovog zemaljskog postojanja u kojima je on izvršio i završio svoja mesijansko poslanje navjestitelja i svjedoka Božje ljubavi prema ljudima, sve do dara vlastitog života. Svojom poslušnošću Nebeskom Ocu i žrtvom na križu Isus je dao osobno svjedočanstvo o Bogu koji ljubi čovjeka. Isusova muka i križ nas uče i podsjećaju da vjera u Isusa Krista traži konkretno nasljedovanje Njega i davanje svjedočanstva životom o Njemu. To svjedočanstvo ponekad traži i vodi i do žrtve vlastitog života.

Marko Bijelić, OP