joomla social media module

Cvjetnica je podsjetnik da nema pobjede bez borbe

2018-02-24-samo-cvjetnicaLiturgijski promatrano Cvjetnica ili cvjetna nedjelja je u sebi spoj radosti i oduševljenja s mukom i patnjom. Spominjući se Isusova svečanog i radosnog ulaska u Jeruzalem pred blagdan Pashe, na početku liturgije Cvjetnice imamo Isusa dočekanog i slavljenog kao dugo očekivanog Mesiju, kralja pobjednika nad svakim zlom, koji je Božji odgovor na ustrajne molbe i vapaje naroda. Kasnije u službi riječi razmatramo Evanđelje Isusove muke, gdje je taj isti Isus osuđen na muku i smrt na križu. Današnja nedjelja izgleda kao nedjelja krajnosti. Ali ona jest presjek našeg kršćanskog života. I mi vjerujemo i iščekujemo Kristov ponovni i konačni dolazak na zemlju, kada će se Krist pojaviti u svojoj slavi kao pobjednik nad svakim zlom i nepravdom, ali i dalje, u sadašnjem trenutku, živimo iskustvo moći zla i nepravde. Duboko u sebi, i oko sebe, uvučeni smo u (duhovnu) borbu sa zlom i grijehom. Iščekujemo u vjeri dan konačne pobjede ali istovremeno spoznajemo da je naša svakodnevica polje duhovne borbe. Cvjetnica je podsjetnik da nema pobjede bez borbe. Svaka pobjeda je plod borbe, koja nas košta muke, odricanja, znoja, pa i krvi. Nema konačne pobjede i njezine slasti bez muke križa, na kojem je moć zla definitivno skršena i zapečaćena. Kršćanski život jest nasljedovanje Krista prema križu, mjestu gdje dobro i ljubav pobjeđuju zlo i mržnju. Križ, podignut iz mržnje, znak je pobjede nad tom mržnjom snagom ljubavi koja se daje i žrtvuje. Križ je sredstvo našega spasenja kao znak Božje ljubavi prema nama. Nismo spašeni križem, sredstvom smrti, spašeni i oslobođeni smo križem, znakom i mjestom očitovanja Božje ljubavi prema nama. Ljubav koja ide do kraja, ad extremis, do žrtve i samoodricanja, ima čudesnu moć spasiti, osloboditi, promijeniti i izgraditi čovjeka i svijet. Kristova smrt na križu je svjedočanstvo te ljubavi koja se ne boji smrti. Takva ljubav ne ostaje bez Božjeg odgovora i potvrde. Uskrsnuće je posljedica i Božji odgovor na takvo umiranje iz ljubavi za drugoga. Iako će na križu činiti se, u trenutku Isusove smrti, da je ta ljubav ogoljena do besmisla i beskorisna, jer nasilje i sila moći pobjeđuju, ta ljubav ima budućnost i svoje sutra, iako joj oduzimaju pravo na danas. Uskrsno jutro će biti dokaz i potvrda toga. Na križu Isusa Krista čovjeku je objavljenja tajna Božje ljubavi: Caritas est passio. Ljubav je strast i patnja. Bog je toliko zaljubljen u čovjeka, toliko ga ljubi, da je spreman za njega trpjeti. I dok Isus umire na križu, njegov pogled je bolan i trpeći, ali i dalje je pogled strasti kojom Bog gleda čovjeka.

Marko Bijelić, OP