Pokretačka i obnoviteljska snaga Crkve

52976-pentecost-Ruskpp-facebook.1200w.tnSvake nedjelje u euharistijskom slavlju molimo Nicejsko vjerovanje, kojim izražavamo vjeru u Boga Oca, Sina i Duha Svetoga. Ispovijedamo da je Duh Sveti Gospodin u Životvorac, onaj koji izlazi od Oca i Sina, koji se s Ocem i Sinom skupa časti i zajedno slavi, te da je govorio po prorocima. Duh Sveti će od sv. Tome Akvinskoga biti okarakteriziran kao plod ljubavi između Oca i Sina. Dolazak i silazak Duha Svetoga na apostole je ispunjenje Isusovih riječi i obećanja: "Tješitelj, Duh Sveti, kojega će poslati Otac u moje ime, poučit će vas o svemu i podsjetiti vas na sve što sam vam govorio."

Dolazak i silazak Duha Svetoga na apostole postaje jamstvo nove Kristove nazočnosti u Duhu među njegovim učenicima i svima onima koji će ga nasljedovati svojim življenjem. Isus zauvijek ostaje s nama po svome Duhu, kojega on obećava i šalje. Zbog toga blagdan Duhova ili Pedesetnice je ujedno i blagdan "rođenja Crkve" jer su apostoli, ispunjeni Duhom Svetim i njegovim darovima, započeli propovijedati Evanđelje i Isusa Krista svim ljudima koji su se zatekli u Jeruzalemu tih dana, iz različitih naroda i jezika, te se je mnoštvo njih krstilo i primilo Duha Svetoga. Duh Sveti se već u prvom svom javnom nastupu i djelovanju pokazao kao unutarnja snaga kojom Crkva budi i osvaja srca ljudi za Boga. Od svojih početaka, Crkva je mistično tijelo Kristovo, čijim udovima struji životna snaga Duha Svetoga. Duh Sveti je pokretač Crkve, njezina obnoviteljska snaga. Kao što su apostoli tek po djelovanju i darovima Duha Svetoga postali istinski svjedoci i navjestitelji Isusa Krista, isto tako smo mi stvarni kršćani i vjernici tek po Duhu Svetome. Duh Sveti je također načelo unutarnje slobode Crkve. On djeluje u našim srcima i čini nas slobodnima za Boga i time nas čini različitima od drugih ljudi. Duh Sveti je apostole oslobodio od svakoga straha. Otvorenošću za djelovanje i poticaje Duha Svetoga kršćanin je slobodan od straha od drugih, ali time i postaje slobodan za Boga i druge ljude. Tada postaje sposoban dati cjelovito svjedočanstvo za Isusa u svijetu. Kao što apostoli bez pomoći Duha Svetoga nikada ne bi uspjeli ispuniti svoje poslanje, koje su primili od Isusa, tako niti jedan kršćanin ne može izvršiti svoje kršćanske poslanje bez suradnje i asistencije Duha Svetoga. Treća božanska osoba oblikuje naš kršćanski identitet u svijetu jer ako ne živimo po njemu, živjet ćemo po svjetovnom duhu, tj. duhu svijeta. No, duh svijeta ne vodi u život nego u propast jer nas osiromašuje, za razliku od Duha Svetoga koji je počelo i branitelj života u svakom Isusovom učeniku. Marko Bijelić OP